~tHEm~

Saturday, July 17, 2010

menyampahnya dgn org tersebut!!!

assalamualaikum w.b.t....

setelah lama membiarkan blog ini 'beralga', 'bkulat' & sebagainya, sekali lagi tangan rakus menaip keyboard yang tak pernah lari dari depan mata...tu maksudnya asyid dok online je..hehe..setelah 2 minggu menjalani kehidupan sebagai ahli kampus kembali, baru la timbul perasaan ingin menulis entri baru. tak kisah walaupun cerite yang nak d ceritakan da lapuk....sebelum mula berdongeng dengan lebih lanjut, nak bercerita dulu pasal sem yang baru ni. sungguh agak berat subjek2 yang dipegang sebab melibatkan matematik yang telah agak lama ditinggalkan bertahun-tahun...terpaksa merangkak selow2 di dalam kelas tersebut. ..terkial-kial ingat balik formula2 yang hampir2 dikikis dari otak....huhuh...

sebelum 2, kamu2 yang mengenali daku..jangan cepat perasan dengan tajuk entri ini sebab bukan kamu semua yang ingin daku ceritakan di sini. ia hanyalah kisah tentang seseorang yang tidak pernah menjadi kawan daku & semestinya xkan mungkin~~~

ok, berbalik kepada cerita sebenar- benarnya, benda ni berlaku tym cuti sem baru2 ni...bukan untuk mengaibkan orang, tapi hati terlalu geram dengan orang2 seumpama ini...kurang ajar!!!!

alkisahnya bermula di sebuah pasaraya yang agak femes sebab banyak cawangan dye kat m'sia ni..nama dirahsiakan. nanti xpasal2 kena saman plak...hohoho...kebetulan pegi sana cari barang alang2 m'habiskan masa cuti...tym 2, ngn ayah je....tibalah di saat untuk membayar...xramai yang beratur kat kaunter pembayaran tym 2 lagipun hari bekerja..xde sangat yang nak keluar b'shopping..nak dijadikan cerita, terdapat sorang minah cashier, sorang lelaki yang beratur depan kami n kami anak beranak je tym kat kaunter 2. mungkin pompuan 2 tertinggal spek kt kat umah, mungkin jugak syok mengira2, entah la...tapi yang 2 xkisah mana pun.tak nampak yang ayah letak barang atas kaunter pembayaran tu pas sume barang laki 2 dimasukkan dalam plastik..pastu pompuan 2 t'nampak barang tersebut lalu terjadi la dialog berikut:

pompuan : ni bare awok ko??(tanya kat laki depan kami)

lelaki: eh,buke

ayah: hok 2 wat sy...(pompuan 2 tengok)

pastu pompuan 2 lantas mencari2 bakul...lalu meletak kan barang tersebut ke bawah kaunter

ayah: eh, 2 hok sy laa..

pompuan: takdi ore tanyo, kato bukey!!

ayah: berat, dio hok dok depe nih oyak bukey..
(tym 2 ape yang dirasa sangat2~~~BENGANG!!!!!!!!!!)

rasa nak bagi pelempang je kak budak o akak depan mata 2...nasib baik tak snap muka kamu je wahai pompuan!!!kurang ajar punya orang..cakap dengan orang tua leklok la sikit..tak perlu kot tengking sambil wat muka tak bersalah atas masalah pendengaran dia sendiri...pastu nak marah2 orang...kalu lelaki muda, bukan main mengayat lagi ye budi bahasa...macam xpernah ada mak ayah..xreti hormat orang...bukan nya perlu tension sebab orang beratur panjang berjela2 kat kaunter 2...xde orang pom!!HUH!!!sakit aty dibuatnya...tym 2 rasa nak hempas je barang kat muka pompuan 2 terus..bagi dye rase sekali ngan troli2 sekali..baru padan muka...!!! orang nak keje, kite pom nak keje...da tahu keje kat kaunter camne, cubalah ramah sikit xspecially ngan warga emas ye.....jangan hanya menggedik ngan jantan muda je...1 peringatan kepada kamu wahai pompuan. walaupun kamu tak mungkin membaca entri ini....huhu..menggelegak hati..
pasni2 kalau jumpa muka pompuan 2 lagi,xkan pegi da kat dye punya kaunter..

maka cerita berakhir disitu & sebenarnya banyak kali jugak terjumpa spesis2 seumpama ini di kaunter2 pasaraya..tapi mungkin bengang tym 2 tahap xmembahayakan sebab boleh kontrol lagi. tapi bila melibatkan orang tua, tu yang bengang sampai tahap kaler oren merah 2..

entri kali ni agak berunsurkan kebengangan..maaf bagi siapa yang tidak boleh menerimanya..sekian...

.....WALLAHUALAM....

9 comments:

ain fathihah said...

haha pmpuan tu tension kot...kadang2 tension sangat bila keja cashier ni...

RUBY said...

pompuan tu tgh pms kot!tu yg hangin semacam je!!hehe

AAEN_BELLADZ said...

ain: tp mslhny tym pegi 2 pasaraya 2 bru bkak sbb dlm kol 10 lbh..xkn awl2 bkak da tension kot..sbb xde org sgt pom..huhu..emm..ntah la..

ruby:ntah la b, xsmpat gk nk tny..nt gaduh bsr lak dlm 2..hahahha

armouris said...

info tentang masalah pendengaran di SIHAT SELALU - Lawak Masalah Pendengaran

Fikri said...

Hai.. kalo sy la. mmg kna sound dh pmpuan 2. hehe.

AAEN_BELLADZ said...

armouris: tengs=)

fikri: emm..sm2 pmpn tkt jdik len plak nt..huhu

Ckin Kembaq said...

sabaq naa..biasa la tu...angin 'kus kus' dah mai kot...hehe
mungkin dia rasa bosan bab dah keja lama kat ctu kot...hehe
p/s:skali kuar bhasa ganu deh..hihi

AAEN_BELLADZ said...

emm..sabaq da 2..klu x,da kne da org tersebut..hehe..
xpe la ckin,nt ley dok ganu mne thu kn...hehe=)

Ckin Kembaq said...

hehe..duk ganu?...nanti bleh la bwk ckin mlawat ganu noh..hehe cek ni org penang ja..heee nnti singgah la naa...
kat sana da gak kawn yg se poli...hehe