~tHEm~

Sunday, September 27, 2009

27/9/2009

26/9/09, 9p.m....
bas b'tolak dri msjid hadhari jerteh dlm kol 9.15 mlm...sume familiku dtg kcuali kak ngn adik lelaki je dk umah..smpi T.Merah,klntan, jem teruk...dri trafic light dpn smpi la trffic light blkg,xb'grk2...rupenye ade accdnt...
accdnt 2 antra bas ngn moto..tp y t'kjutny sbb bs 2 bs y bese ku naek tym blik kg dlu2...bs 2 antra bs ctar y bwk dak2 upsi smpi ke klntan n sblikny...
sblm blik rye t'pkir gak nk amek bs 2 utk pegi n blik...tp xjd...
tp sume dak2 dlm bs 2 slmt...yg parah 2 org y naek moto 2 je..mninggal...
ble jem,bs t'pkse ikt jln alternatif len..jln 2 smpit je..jln lame myb...ikut2 je,kne psing jln blik...
2 kli cmtu..pning2...tp alhamdulillah la..smpai gak kt bumi tg.malim ni...

tp bile smpi cni...DEMI ALLAH..AKU RINDU PD MEREKA....RINDU FAMILI KU.....
jd hri ni 27/9/09,mood xde lgsg...dk umah sewa pn sorg2..lg la trase...
tp time ksh kt sorg hamba Allah ni..dye cbe ceriakan driku ini..huhuh..thanxs 2 u a lots...i'm really appreciate it....tp,se je...xptku nk bls kt dy ap2....sume ide dy ku tolak mentah2....huhuhu...mood m'bnasakn sume nyer....soriiiiiiiii.................(T_T)


Wednesday, September 9, 2009

taggie dri miss ruby.....

Bismillahirrahmanirrahim…..mm..nmpk nye teman serumet, searked, sebio, seupsi ku tlh mengetagku…huhuhu..ni antra soklan2 mengarut beliau….

1-Anda rasa anda hot?

mm..skang xde rse hot2..sbb cuace tg.malim ni asyih dk mendung n ujan je..jd,hot xde..kool je adela…hehehe

2-Upload gambar kesayangan anda


3-Kenapa anda suka gambar ini?

gmbr y 1st tu sbb trase gmbr 2 ekszos..tik..hehe..sblm ni blm pnh ade gmbr cmni...gmbo sayer n bgnan rumah sewa kami...
gmbo yg seken 2 plak,gmbo adik ku y bongsu...gambo ni nmpak macho wlaopon tym ni dye bru umr 2 taun...

4-Bila kali terakhir anda makan pizza?

Tym bukak pose ngn kwn2 sekelas 1H01 kt matrik pahang dlu…

5-Lagu terakhir yang anda dengar

skang msim m’dgr lagu2 rayer je memandangkan rayer da dkt kn…

6-Apa yang anda buat sambil selesaikan tag ini?

lyn fesbok smbil2 mkn chocolate..nyum3….

7-Selain dari nama anda sendiri, Anda suka dipanggil dengan nama apa?

Da xde da nme len y daku suke d panggil…nme sndri melambgkan idntiti..yeahhh..hohoho…

8-Tag lagi orang tanpa rasa kekesalan.Sila lakukan kalau tak kena hukuman mandatori...

alamak,sorila kwn2..xde plihan ,t’pkse memilih..sape yg kena nsib lar…hehehe..elak hukuman mandatory….

1-en.koko_krunge a.k.a ejat
2-mr. teddy cool88 a.k.a zam
3-nur hidayah
4-kurosaki eric


~Siapa no 1 kepada anda?~
rakan sekelana..prnah jd partner grup ku tym KMK3 dlu2..hehehe..n sje nk tag memandangkan soklan ni ade b’kaitan ngn gmbr n of cos dye suke mngkap gmbo2 nieyh..hehe..

~Bagaimana pula dengan no 3?~
y ni my luvly sis..sme2 dtg dri tranung…cme daereah kami je b’jiran..n org yg pling suke menyengalkan diri b’sama2 ku..

~Pendapat pada angka 4~
mm..sje2 jgk..mmandangkan dye follower t’baruku..huhuhu

~Kata sesuatu pada orang ke 2???

Zam,jwb jgn xjwb..hehehe..dye ni pn rkn sekelana ku…idop kelana!!!

Tuesday, September 8, 2009

soriii....

at-10-tion2.....kepada miza n ruby...nt2 la ye...akan ku jwb soklan2 tag mu e2....cume msa je..mls lg nk tulis..coming soon....maaf(~_~)

Saturday, September 5, 2009

YA ALLAH...KAU PELIHARALAH MEREKA.......


Ya Allah….. Izinkan aku bertafakur sejenak di bumi-Mu ini
Singgah mencari bekalan Untuk perjalanan yang masih jauh lagi…
Aku ingin Engkau berikan yang terbaik
Buat insan yang amat ku cintai
Buat insan yang telah mengajarkan ku
Erti kebahagiaan
Erti kepayahan
Sekian lama membesarkan ku
Dan mendidikku sehingga
Menjadi hamba-Mu pada hari ini…
Ya Allah…. Ku mohon pada-mu…
Kau ambillah nyawaku sebagai penggantinya
Kerana satu yang ku tak pasti
Apakah aku akan terus hidup
Disirami bau kebahagiaan
Tanpa sekelumit jejak kehadiran Insan yang amat ku sayangi…
Kini… Aku berada di sini
Gah berdiri mencari setitip ilmu
Buat bekalan di hari tuamu…
Ku pasti itu… Akan ku genggam ia suatu hari nanti
Ya Allah… Moga Engkau rahmati niat suci ku ini
Berikanlah aku kekuatan Ketabahan dalam menempuh Segala ujian dari-Mu…..
Moga Engkau menjadikan aku
Seorang hamba yang bersyukur
Tidak lupa akan nikmat-Mu…
Payungilah aku dan keluargaku
Dengan nur kebahagiaan
Menuju ke jalan-Mu Syurga-Mu….AMINNN.....



video


penat ekk???

salam alaik.....
bln2 puase ni sdh tntunye sntiasa berasa penat dgn krja yg xprnah abes2...jd blh la jadikan petua yang diajar oleh Rasulullah s.a.w. kepada puteri kesayangannya Saidatina Fatimah sebagai penawarnya.

Suatu hari Saidatina Fatimah mengadu kepada suaminya Saidina Ali bin Abu Talib tentang kesakitan pada tangannya kerana keletihan menggiling gandum untuk membuat roti. Saidina Ali berkata :
"Bapa kamu telah datang membawa balik tawanan perang. Berjumpalah dia dan mintalah seorang khadam untuk membantu mu."

Saidatina Fatimah pergi bertemu bapanya dan menyatakan hasrat untuk mendapatkan seorang khadam bagi membantu tugas hariannya di rumah. Bagaimanapun Rasulullah s.a.w. tidak mampu memenuhi permintaan anak kesayangannya itu. Lalu Baginda s.a.w. pergi menemui puterinya serta menantu itu. Baginda s.a.w. berkata:

"Apa kamu berdua mahu aku ajarkan perkara yang lebih baik daripada apa yang kamu minta daripadaku? Apabila kamu berdua berbaring untuk tidur, bertasbihlah (Subhanallah) 33 kali, bertahmid (Alhamdulillah) 33 kali dan bertakbir (Allahuakbar) 33 kali. Ia adalah lebih baik untuk kamu berdua daripada seorang khadam."

Saidina Ali terus mengulang-ulang kalimah-kalimah Rasulullah.s. a.w. ini. Katanya "Demi Allah aku tidak pernah meninggalkannya semenjak ia diajarkan kepadaku."

jd,jdkan lah ia sbgai pnwar n lakukanlah dengan penuh ikhlas dan istiqamah (berterusan) , Insya-Allah petunjuk Nabawi ini mampu menyelesaikan bebanan-bebanan hidup seharian kita. Akan terserlah ceria di wajah pada keesokan hari dengan senyuman.

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"
(Sabda Rasulullah SAW)

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."